יום ראשון, 12 באוגוסט 2012

השלמה ופתרון בגרויות

ההורים מתעקשים שיהיה לכם תואר ראשון? אמא רוצה סיבה להשוויץ מול השכנה?

אפשרי כי בתקופה זאת, בגרות היא אינה תנאי בלעדי לקבלה לעבודה טובה, ובגדול בכלל לא מהווה אינדיקציה על אינטליגנציה, אך עדיין כדאי שתצליחו בה, ולו רק כי זה מהווה עניין טרוויאלי עבור קורות החיים שלכם, ולעיתים אפילו חובה כדי להצליח להיכנס ללימודי תואר ספציפי. רוצים אינפורמציה נוספת? כנסו לאתר הבא. אנא המשיכו לקרוא.

איך משלימים בגרויות?
ככל שהשנים עוברות לאחר שסיימתם בית ספר - כך יותר תתקשו להשלים את תעודת הבגרות. מהסיבה הזו, קל יותר שתפתחו בתהליך כמה שיותר מוקדם. יש בארץ מספר רב של מקומות שתוכלו להירשם אליהם. מידע על מוסדות כאלה ניתן לקבל בקלות בגוגל ודומיו. אם אתם בסדיר, בקבע, או שהשתחררתם מהצבא לא מזמן, ניתן לקבל הרבה הנחות והטבות על השלמת בגרויות.

הפנימו שאתם כבר לא בביה"ס, ולפיכך, התייחסו אל הנושא ברצינות ואל תתנהגו כתלמידי בית ספר; כעת, כשאתם יודעים יותר טוב מה הכיוון אשר תעדיפו לעשות בעתיד, וקיבלתם יותר מושג על נושא אפשרי.

ומה לגבי בחינה פסיכומטרית?
הציון הפסיכומטרי מחושב בצורה אחרת מפורמט ציוני מבחן הבגרות. לבחינה הפסיכומטרית קיים משקל גדול יותר מהמשקל של הבגרויות, והבחינה הפסיכומטרית עצמה קשה יותר לרוב הנבחנים, אף על פי שהפסיכומטרי לא מעיד על רמת החכמה שלכם. ציון המבחן הפסיכומטרי בודק דווקא את איך אתם מתפקדים במצבים מלחיצים, את זיכרונכם וכמה אתם מפוקסים.

אפילו אם מסיבה כלשהי השגתם ציון לא מזהיר במועד הראשון - זה לא אומר בהכרח שאתם לא חכמים , רק שלא הלך בניסיון הנוכחי; כמו ראיון עבודה, רובנו לא מצליחים לעשות מאה אחוז ולהוציא תוצאה מכובדת על ההתחלה. תמיד תוכלו לגשם למועדים נוספים, כל עוד זה מתאפשר מבחינת מצב כלכלי ורצון לגשת למבחן שוב. את הציון הגבוה יותר שיתקבל - רושמים 7 שנים.

בשלב הזה, כשיש לכם ידע ממוקד יותר בנושא פתרון בגרויות, ובמידה ואתם כבר יודעים מה תרצו ללמוד ובמה תרצו לעבוד, מומלץ לנצל את המידע הזה בשביל עתידכם: קחו את אחד הקורסים, שפרו את ממוצע הציונים שלכם, ושפרו את ההערכה העצמית שלכם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה